LECTOESCRITURA DE 0-6 ANYS?

Aquest mes us deixem dos articles que parlen del treball de la lectoescriptura a l'etapa d'educació infantil. Tant un com l'altre, reflecteixen a la perfecció l'opinió que tenim l'equip de cicle amb relació a aquesta temàtica. Llegint-los podreu entendre millor la metodologia que duem a terme a l'escola i el perquè de la importància de l'espai exterior.

Podeu accedir als articles clicant a les fotografies!

¿LECTO-ESCRITURA ANTES DE LOS 6 AÑOS?


"L’escola ha de potenciar que els infants siguin més autònoms, es comuniquin, siguin curiosos, vulguin descobrir i experimentar sense por a equivocar-se, entenguin i respectin el món que els envolta, desenvolupin una bona autoestima, s’estimin, siguin creatius, i sobretot ha de potenciar les ganes d’aprendre i que l’escola esdevingui un espai de benestar. Si va en aquesta direcció, el procés de lectura i escriptura deixa de ser un fi sí mateix i passa a ser un instrument, un magnífic mitjà, per assolir tot l’anterior." 


ACABAR P5 LLEGINT I ESCRIVINT?



"L’assoliment del procés de lectura i escriptura no és l’objectiu fonamental, primordial, bàsic… No! Els infants al final de l’etapa han d’haver assolit unes capacitats establertes al currículum: han d’identificar-se com a persones, haver progressat en l’autonomia personal, participar activament d’activitats socials, gaudir de les relacions i establir-les de forma positiva, observar i experimentar amb curiositat i interès el que els envolta, conèixer històries i símbols de la pròpia cultura, expressar-se mitjançant el joc, comprendre les intencions comunicatives dels iguals i adults mitjançant la paraula i el gest, desenvolupar habilitats de comunicació a través de diferents llenguatges, i finalment “iniciar el procés d’aprenentatge” de la lectura i l’escriptura i de les habilitats matemàtiques bàsiques…"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada